base.notification_banner.text
project.favorite.title

«Հայաստանի Հանրապետության դատական և իրավական բարեփոխումների 2018-2023 թվականների ռազմավարությունը եվ դրանից բխող գործողությունների ծրագիրը հաստատելու մասին» ՀՀ Կառավարության որոշման նախագիծ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

<<Հայաստանի Հանրապետության դատական և իրավական բարեփոխումների 2018-2023 թվականների ռազմավարությունը և դրանից բխող գործողությունների ծրագիրը հաստատելու մասին>> Հայաստանի Հանարապետության կառավարության որոշման ընդունման անհրաժեշտության վերաբերյալ

Ընթացիկ իրավիճակը և իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը

Հայաստանի Հանրապետության դատական իշխանությունը և իրավական համակարգը Հանրապետության անկախացումից ի վեր անցել են բարեփոխումների մի քանի փուլեր՝ հետևողականորեն արձագանքելով տարբեր ժամանակահատվածներում դատական և իրավական համակարգերի առջև ծառացած խնդիրներին ու մարտահրավերներին: Այդ բարեփոխումների ծրագրերն ըստ փուլերի պլանավորել և սահմանել են մի շարք համալիր միջոցառումներ ու գործողություններ՝ որպես վերջնանպատակ ունենալով աստիճանաբար հասնել անկախ, ինքնուրույն, արդար և արդյունավետ դատական իշխանության լիարժեք կայացմանը, իրավունքի գերակայության և ժամանակակից իրավական պետության չափանիշներին համապատասխանող իրավական համակարգի ամրապնդմանը:

Դատաիրավական ոլորտի բարեփոխումների ռազմավարական պլանավորման և բարեփոխումների շարունականության ապահովման ձևավորված այս մշակույթը նոր որակ ստացավ ՀՀ Կառավարության 2017թ. հոկտեմբերի 5-ի թիվ 42 արձանագրային որոշման արդյունքում, երբ հստակեցվեցին և կատարելագործվեցին տարբեր մակարդակների ռազմավարական փաստաթղթերին ներկայացվող պահանջները և դրանց համակարգման ու հսկողության գործընթացի մանրամասները: Դրանով իսկ կարևորվեց, տվյալ դեպքում, դատաիրավական ոլորտի բարեփոխումների ռազմավարական պլանավորման, մշտադիտարկման, հաշվետվողականության և առաջընթացի պարբերական գնահատման անհրաժեշտությունը ոլորտի վերընթաց և կայուն զարգացման ապահովման համար:

Բացի այդ, <<Հայաստանի Հանրապետության դատական և իրավական բարեփոխումների 2018-2023 թվականների ռազմավարությունը և դրանից բխող գործողությունների ծրագիրը հաստատելու մասին>> Հայաստանի Հանարապետության կառավարության որոշման ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է որոշ այլ կարևոր հանգամանքներով ևս.

Առաջին, 2015թվականի դեկտեմբերի 6-ի փոփոխություններով Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրությամբ (այսուհետ՝ Սահմանադրություն) դատական իշխանությանը գործառութային, կառուցակարգային, նյութական և սոցիալական անհրաժեշտ ու բավարար անկախությամբ օժտելու նպատակով առանցքային փոփոխություններ կատարվեցին դատական իշխանությանը նվիրված գլխում: Ի թիվս այլ նորամուծությունների, փոփոխված Սահմանադրությամբ նախատեսվեց Բարձրագույն դատական խորհուրդը՝ որպես դատարանների և դատավորների անկախությունը երաշխավորող անկախ պետական մարմին, սահմանվեցին դրա կազմը, կազմավորման կարգն ու լիազորությունները, փոխվեցին դատավորների թեկնածուներին ներկայացվող պահանջները, դատավորների ընտրության և նշանակման կարգը, դատական իշխանության անկախության ապահովման մեխանիզմները: Այս ամենը հանգեցրեց ոլորտը կարգավորող հիմնական իրավական ակտերի Սահմանադրությանը համապատասխանացնելու գործընթացի մեկնարկին, այդ թվում՝ նոր Դատական օրենսգրքի նախագծի մշակմանը:

Ուստի դատական իշխանությանը վերաբերող մասով անհրաժեշտ էր նախատեսել Դատական օրենսգրքի նոր իրավակարգավորումներով ամրագրված երաշխիքների գործնականում իրացվելիության կառուցակարգեր, որոնք տեղ են գտել Ռազմավարության և Գործողությունների ծրագրի համապատասխան բաժիններում: Բացի այդ, նախորդ բարեփոխումների արդյունքների վերլուծության հիման վրա անհրաժեշտ էր նախատեսել քրեական, քաղաքացիական և վարչական արդադարադության, ինչպես նաև քաղաքացիներին մատուցվող ծառայությունների ոլորտներում դեռևս առկա խնդիրների նոր արդյունավետ լուծումներ՝ ապահովելով ոլորտի շարունակական և կայուն զարգացումը:

Երկրորդ, հատկանշական է, որ շարք հեղինակավոր կազմակերպությունների կողմից հետևողականորեն ընդգծվում է դատաիրավական ոլորտի բարեփոխումների և պետության սոցիալ-տնտեսական զարգացման ու լավ կառավարման գործընթացների միջևհստակ կապը: Արդյունավետ դատական և իրավական համակարգը նվազագույնը ենթադրումէ իրավական, արդար օրենքներ և կանխատեսելի, արդյունավետ իրավակիրառություն, որն ուղեկցվում է ինստիտուցիոնալ բարելավման և կարողությունների զարգացման միջոցով, դրանով իսկ խրախուսելով ներդրումային միջավայրը և նպաստելով պետության տնտեսական աճին:

Վերոգրյալի հաշվառմամբ, իրավական և դատական բարեփոխումների թիրախային, նպատակային և ժամանակին ռազմավարական պլանավորման անհրաժեշտությունը հիմնավորված է, ինչը նաև տեսանելի ու կանխատեսելի է դարձնում ոլորտի զարգացումը՝ դրանով իսկ նպաստելովպետության ընդհանուր զարգացմանը: 

 

 

Առաջարկվող կարգավորման բնույթը

Ռազմավարությամբ ոլորտի բարեփոխումները նախատեսվում է իրականացնել օրենսդրության և կարգավորիչ դաշտի ստեղծման կամ կատարելագործման, գործնականում դրանց կիրառումն ապահովող արդյունավետ մեխանիզմների ներդրման կամ զարգացման միջոցով, ինչպես նաև ոլորտի ինստիտուցիոնալ զարգացման, ենթակառուցվածքների բարելավման ու մասնագիտական ներուժի կատարելագործման միջոցով:

Որպես  ռազմավարության  խնդիրներ առանձնացվել են՝ դատական իշխանության լիարժեք անկախության ապահովման, կոռուպցիոն երևույթների կանխարգելման, դատավորների կարգապահական պատասխանատվության ինստիտուտի կիրառման բարելավման խնդիրները, դատավորների և նրանց աշխատակազմի թվաքանակի և քննվող գործերի թվի հավասարակշռման, վեճերի լուծման այլընտրանքային միջոցների լիարժեք կիրառման խթանման, գործի քննության ողջամիտ ժամկետների պահպանման խնդիրները, իրավաբանական օգնության որակի և մատչելիության բարելավման, կալանքի՝ որպես խափանման միջոցի համաչափ և արդարացի կիրառման, անչափահասների արդարադատության, քրեական պատիժների համակարգի և վերասոցիալականացման խնդիրները, էլեկտրոնային արդարադատության լիարժեք ներդրման, քաղաքացիներին մատուցվող ծառայությունների որակի բարելավման խնդիրները, դատական իշխանության և արդարադատության ոլորտի այլ հաստատությունների նկատմամբ հանրության վստահության բարձրացման և այլ խնդիրներ:

Հիշյալ խնդիրների լուծումը նախատեսվում է իրականացնել ռազմավարական յոթ ուղղություններով սահմանված ռազմավարական նպատակների, դրանց հասնելու ուղենիշերի և Գործողությունների ծրագրով հստակեցված միջոցառումների ու որոշակի գործողությունների միջոցով:

 

Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները

Նախագիծը մշակվել  է ՀՀ արդարադատության նախարարության  կողմից:

 

Ակնկալվող արդյունքը

Ռազմավարության և Գորողությունների ծրագրի ընդունման դեպքում  անկնալվում է ամրապնդել իրավական որոշակիությունը, իրավական համակարգի և արդարադատության կանխատեսելիությունը, արդարադատության մատչելիությունը և արդյունավետությունը, դատական իշխանության անկախությունը, անաչառությունը, որակյալ արդարադատությունը, հանրային հաշվետվողականությունը և թափանցիկության ապահովումը: Դրանով իսկ Հայաստանի Հանրապետությունում կամրապնդվի իրավունքի գերակայությունը, իրավական անվտանգության հետևողական հաստատումը և մարդու հիմնարար իրավունքների և ազատությունների պաշտպանությունը:

Ռազմավարությամբ ակնկալվող վերջնարդյունքների հիմնական չափելի ցուցանիշներն են՝ դատական իշխանության և արդարադատության ոլորտի հաստատությունների գործունեության կամ դրա առանձին ասպեկտների վերաբերյալ հանրության վստահության մակարդակի աճը, մասնագիտական շրջանակների (իրավաբանների)՝ դատական իշխանության և արդարադատության հաստատությունների գործունեության նկատմամբ վստահության մակարդակը, տարբեր վերաբերելի գնահատման զեկույցներում Հայաստանի Հանրապետությունում արդարադատության ոլորտի հաստատությունների գործունեության կամ դրա առանձին ասպեկտեների վերաբերյալ բարելավված ցուցանիշները կամ Հայաստանի Հանրապետության վարկանիշի բարձրացումը:

 

  • project.old_project_time.text

    04.12.2017 - 19.12.2017

  • project.type.title

    Որոշում

  • project.area.title

    Արդարադատություն

  • project.ministry.title

    Արդարադատության նախարարություն

project.send_email.title

project.email.info

project.email.cancel

project.views.title 14256

project.print.title

project.sentences.title

18.12.2017

Գործողությունների ծրագրի 2.1.1.2. միջացառումը լրանցել նոր գործողությունով՝ հետևյալ բովանդակությամբ. «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց հասարակական կազմակերպությունների հետ համատեղ մշակել հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների վերաբերյալ վերապատրաստման ծրագիր՝ ներառելով դատավորների պարտադիր վերապատրաստման ծրագրում»։ Առաջարկում ենք միջոցառման կատարման վերջնաժամկետ սահմանել 2019 թվականի 1-ին եռամսյակը, ֆինանսավորման աղբյուրը՝ պետական բյուջեն և օրենքով չարգելված այլ միջոցները, իսկ որպես պատասխանատու մարմին՝ ԴԸԺՈՒՀ-ն։ Տե՛ս Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների հարցերով ՄԱԿ-ի կոմիտեի եզրափակիչ դիտարկումները Հայաստանի նախնական զեկույցի վերաբերյալ, պարբերություն 6 (6), https://goo.gl/rTpaKX/:

18.12.2017

Գործողությունների ծրագրի 3.1.4.1.միջոցառման «Ակնկալվող արդյունքը և չափելի ցուցանիշը» շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ. «1. Բարելավվել են դատարանների շենքային պայմանները, այդ թվում՝ ապահովվել է դատարանների կամ դրանց նստավայրերի վարչական շենքերի մատչելիությունը հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար»։ Տե՛ս Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների հարցերով ՄԱԿ-ի կոմիտեի եզրափակիչ դիտարկումները Հայաստանի նախնական զեկույցի վերաբերյալ, պարբերություն 21, https://goo.gl/rTpaKX/:

18.12.2017

Գործողությունների ծրագրի 3.1.4.1.1. միջոցառման 2-րդ գործողությունը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ. «2. Ուսումնասիրել հաշմանդամություն ունեցող անձանց համար դատարանների շենքերի մատչելիությունը, մշակել գործողությունների ժամանակացույց և վերացնել ուսումնասիրության արդյունքում արձանագրված արգելքները՝ ըստ ժամանակացույցի»։ Տե՛ս Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների հարցերով ՄԱԿ-ի կոմիտեի եզրափակիչ դիտարկումները Հայաստանի նախնական զեկույցի վերաբերյալ, պարբերություն 16 (4), https://goo.gl/rTpaKX/:

project.sentences.see_more
home.european_union.image_alt
home.european_union.text