base.notification_banner.text
project.favorite.title

Լրամշակվող

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԸ ՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ-ՄԱՍՆԱՎՈՐ ԳՈՐԾԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ (ԼՐԱՄՇԱԿՎԱԾ)

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԸ

ՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ-ՄԱՍՆԱՎՈՐ ԳՈՐԾԸՆԿԵՐՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ

 

ՆԱԽԱԳԻԾ

 

 

ԳԼՈՒԽ I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

Հոդված 1. Օրենքի նպատակը և կարգավորման առարկան

Սույն օրենքը սահմանում է պետություն-մասնավոր գործընկերության (ՊՄԳ) կարգավորման իրավական շրջանակը, ներառյալ՝ դրանց մշակմանը և իրականացմանն առնչվող կանոնները և ընթացակարգերը, կառավարման ինստիտուցիոնալ շրջանակը, կիրառելի սկզբունքները և ՊՄԳ-ներին առնչվող այլ հարցեր:

Հոդված 2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները

 

  1. Սույն օրենքում օգտագործվում են հետևյալ հիմնական հասկացությունները.

 

  • արդյունքի վրա հիմնված վճարումներ՝ հանրային գործընկերոջ կողմից մասնավոր գործընկերոջը կատարվող վճարումներ, որոնք իրականացվում են մասնավոր գործընկերոջ կողմից մատուցված աշխատանքների, ապրանքների և (կամ) ծառայությունների մեկ միավորի կամ մեկ վերջնական սպառողի հաշվով,
  • զուտ ներկա արժեք (NPV)՝ գնահատվող ծրագրի իրականացման ընթացքում դրամական միջոցների ներհոսքի և արտահոսքի ներկա արժեքների տարբերություն, որի հաշվարկման ընթացքում օգտագործվող դիսկոնտավորման տոկոսադրույքը սահմանվում է ՊՄԳ ընթացակարգերով,
  • իրավասու մարմին` Հայաստանի Հանրապետության կառավարություն, տեղական համայնքներ, ՊՄԳ ծրագրի իրականացման ոլորտում կառավարության քաղաքականությունը մշակող և իրականացնող Հայաստանի Հանրապետության գործադիր իշխանության հանրապետական մարմին կամ այդպիսի այլ պետական մարմին կամ պետական կազմակերպություն,
  • լիազոր մարմին`պետական ֆինանսների կառավարման բնագավառում կառավարության քաղաքականությունը մշակող և իրականացնող Հայաստանի Հանրապետության գործադիր իշխանության հանրապետական մարմին,
  • լիազոր մարմնի ընթացակարգեր՝ ՊՄԳ ծրագրերի իրականացման նկատմամբ կիրառելի ընթացակարգեր, որոնք սահմանում է լիազոր մարմինը,
  • հայտատու` մրցույթին կամ սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկի մրցույթին մասնակցող իրավաբանական կամ ֆիզիկական անձ կամ իրավաբանական և (կամ) ֆիզիկական անձանց կոնսորցիում,
  • հանրային գործընկեր՝ այն պատասխանատու մարմինը, որը ՊՄԳ պայմանագիր է կնքում մրցույթում կամ սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկի մրցույթում հաղթող ճանաչված մասնակցի հետ,
  • հանրային ենթակառուցվածք` հանրային հետաքրքրություն կամ շահ ներկայացնող նյութական և (կամ) ոչ նյութական ակտիվ, որն օգտագործվում է հանրային ծառայությունների մատուցման նպատակով (կամ դրա առնչությամբ) և որի շահագործումը և (կամ) կառուցումը և (կամ) վերակառուցումը և (կամ) տեխնիկական սպասարկումն ապահովվում է մասնավոր գործընկերոջ կողմից՝ ՊՄԳ պայմանագրի համաձայն,
  • հանրային ծառայություն` հանրային շահերից բխող գործունեություն, որը սովորաբար իրականացվում է պետական մարմինների կողմից և (կամ) վերջիններիս անունից և (կամ) որի համար հիմնական պատասխանատվությունը կրում է պետական մարմինը, ինչպես նաև «Հանրային ծառայությունները կարգավորող մարմնի մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի իմաստով հանրային ծառայությունների կարգավորվող ոլորտի ցանկացած ծառայություն,
  • հասանելիության վճարներ՝ հանրային գործընկերոջ կողմից մասնավոր գործընկերոջը կատարվող պարբերական վճարումներ, որոնք հիմնված են հանրային ենթակառուցվածքի՝ ՊՄԳ պայմանագրով պահանջվող աշխատանքային մակարդակով հասանելիության վրա,
  • մասնավոր գործընկեր` Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրության համաձայն ստեղծված և գործող մասնավոր մասնակցությամբ իրավաբանական անձ, որի հետ հանրային գործընկերը կնքել է ՊՄԳ պայմանագիր,
  • մասնավոր նախաձեռնող՝ ֆիզիկական կամ մասնավոր իրավաբանական անձ կամ այդպիսի իրավաբանական և (կամ) ֆիզիկական անձանց կոնսորցիում, որը սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացնում է ՊՄԳ ծրագրի իրականացման առաջարկ՝ սույն օրենքի 12-րդ հոդվածի համաձայն,
  • սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկի մրցույթ՝ պատասխանատու մարմնի կողմից կազմակերպված մրցույթ, որի շրջանակներում պատասխանատու մարմինը հրավիրում է երրորդ անձանց՝ ներկայացնելու սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկով նախատեսված ՊՄԳ ծրագիրն իրականացնելու հայտեր,
  • պատասխանատու մարմին՝ իրավասու մարմին, որը կազմակերպում է մրցույթ կամ սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկի մրցույթ՝ այդ մրցույթում հաղթող ճանաչված մասնակցի հետ ՊՄԳ պայմանագիր կնքելու և հանրային գործընկեր դառնալու նպատակով,
  • պետություն-մասնավոր գործընկերության ստորաբաժանում կամ ՊՄԳ ստորաբաժանում՝ ՀՀ կառավարության կողմից ստեղծված՝ ՊՄԳ ոլորտում գործող հատուկ խորհրդատվական մարմին, որն իրականացնում է սույն օրենքով իրեն վերապահված գործառույթները,
  • ՊՄԳ՝ պետություն-մասնավոր գործընկերություն,
  • ՊՄԳ ծրագիր՝ ծրագիր, որը ներառում է սույն օրենքի 4-րդ հոդվածում սահմանված չափանիշներին համապատասխանող, ՊՄԳ պայմանագրի վրա հիմնված համագործակցային փոխհարաբերություններ հանրային գործընկերոջ և մասնավոր գործընկերոջ միջև,
  • ՊՄԳ ընթացակարգեր՝ ՊՄԳ ծրագրերի, իրականացման նկատմամբ կիրառելի ընթացակարգեր, որոնք սահմանում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը,
  • Պմգ ծրագրերի զարգացման ֆոնդ՝ ՊՄԳ ծրագրերի նախապատրաստման և իրականացման, այդ թվում տեխնիկատնտեսական ուսումնասիրությունների կամ նախնական ուսումնասիրությունների, ՊՄԳ ծրագրի մասնագրերի և մրցութային փաստաթղթերի, ՊՄԳ պայմանագրերի մշակման կամ ՊՄԳ ծրագրի նախապատրաստման և (կամ) իրականացման հետ կապված այլ ծառայությունների մատուցման համար փորձագետների և խորհրդատուների ներգրավման նպատակով իրավասու մարմնին կամ պատասխանատու մարմնին անհրաժեշտ դրամական միջոցներով ապահովելու նպատակով ստեղծվող ֆոնդ,
  • ՊՄԳ պայմանագիր՝ ՊՄԳ ծրագրի իրականացման նպատակով հանրային գործընկերոջ և մասնավոր գործընկերոջ միջև սույն օրենքով սահմանված կարգով կնքված պայմանագիր, այդ թվում` կոնցեսիոն պայմանագիր: Պետական և (կամ) համայնքային կազմակերպությունները և (կամ) հանրային գործընկերոջ կողմից լիազորված այլ իրավաբանական անձինք կարող են գործել հանրային գործընկերոջ հետ միասին՝ որպես ՊՄԳ պայմանագրի երրորդ կողմեր,
  • ՊՄԳ ընթացիկ պարտավորությունների հաշվարկ՝ լիազոր մարմնի կողմից լիազոր մարմնի ընթացակարգերին համապատասխան իրականացվող՝ ընթացիկ ՊՄԳ պայմանագրերից բխող պարտավորությունների, այդ թվում՝ իրական և պայմանական պարտավորությունների հաշվարկ, որն իրականացվում է որոշելու համար ՊՄԳ ոլորտում Հայաստանի Հանրապետության պարտավորությունների ընդհանուր չափը,
  • ՊՄԳ պարտավորությունների թույլատրելի սահմանաչափ՝ ՊՄԳ ոլորտում Հայաստանի Հանրապետության պարտավորությունների, այդ թվում՝ իրական և պայմանական պարտավորությունների՝ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից սահմանվող ընդհանուր առավելագույն սահմանաչափ,
  • սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկի մրցույթ՝ ՊՄԳ պայմանագիր կնքելու նպատակով մասնավոր նախաձեռնողի կողմից պատասխանատու մարմնին սույն օրենքի 12-րդ հոդվածում սահմանված կարգով սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկ,
  • վարկատու՝ ցանկացած ֆինանսական կազմակերպություն, որը ՊՄԳ պայմանագրի առնչությամբ մասնավոր գործընկերոջը տրամադրում է վարկային միջոցների տեսքով ֆինանսավորում,
  • վերջնական սպառողներ՝ ցանկացած ֆիզիկական կամ իրավաբանական անձ, ներառյալ` օգտագործողներ, գնորդներ, սպառողներ, որոնց մասնավոր գործընկերը ՊՄԳ պայմանագրի պայմանների համաձայն մատուցում է հանրային ծառայություններ կամ մատակարարում հասարակական հետաքրքրություն կամ շահ ներկայացնող ապրանքներ,
  • տնտեսական շահութաբերության ներքին դրույք (EIRR)՝ գնահատվող ծրագրի ներքին շահութաբերության դրույք, որը հաշվի է առնում նաև տնտեսական օգուտները և ծախսերը,
  • ուղիղ պայմանագիր՝ հանրային գործընկերոջ, մասնավոր գործընկերոջ և վարկատու(ներ)ի միջև կնքված պայմանագիր, որով սահմանվում են այն պայմանները, որոնց հիման վրա վարկատուները կարող են իրավասու լինել իրականացնելու միջամտության իրավունքները,
  • փողի դիմաց արժեք (value for money) կամ ՓԴԱ (VfM)՝ գնահատվող ծրագրի իրականացման ծախսերի և համանման կամ համեմատելի հանրային ենթակառուցվածք կամ հանրային ծառայություն ապահովող՝ «Գնումների մասին» ՀՀ օրենքով նախատեսված
  • project.old_project_time.text

    23.02.2018 - 21.06.2018

  • project.type.title

    Օրենք

  • project.area.title

    Էկոնոմիկա, Տնտեսական

  • project.ministry.title

    Էկոնոմիկայի նախարարություն

project.send_email.title

project.email.info

project.email.cancel

project.views.title 11761

project.print.title

project.docs.title

project.sentences.title

20.06.2018

Հիմնավորման մեջ նշված է, որ «Պետություն-մասնավոր գործընկերության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի ընդունման կապակցությամբ այլ օրենքներում փոփոխություններ կատարելու անհրաժեշտություն չի առաջանում: Իմ կարծիքով առանվազն Գնումների մասին օրենքում պետք է կատարվեն հիմնարար փոփոխությունների հակառակ դեպքում ՊՄԳ գործարքներ ընդհանրապես հնարավորություն չի լինի իրականացնել։ Գնումների մասին օրենքով ըստ սահմանման ՊՄԳ գնում է և այդպիսով ՊՄԳ կարգավորվում է այդ օրենքով, միաժամանկ ՊՄԳ նախագծով մրցույթները պետք իրականացեն Գնումների մասին օրենքով, այն դեպքում երբ Գնումների մասին օրենքով սահմանված սահմանումնները և ընթացակարգերը հիմնականում կիրառելի չեն ՊՄԳ գործարքների առումով, մասնավորապես ՊՄԳ սահմանված է որպես մասնավոր գործընկերոջը իրավունքի շնորհում, գնման գինը սահմանված է որպես նախահաշվային գին, հանրությանը մատուցվող ծառայությունների գինը չի կարող լինել մրցույթի առարկա / ամենատարածված ՊՄԳ գործարքներն են/, մասնակիցների վրա դրվող սահմանափակումները բացառում են / project financing/ եղանակաը, կնքված պայմանգրի վերաբերյալ հայտարարությանը ներկայացվող պահանջները չեն կարող կատարվել ՊՄԳ շատ դեպքերում, նախորակորման փուլում բանակցությունների պահանջը անտեղի է ՊՄԳ շատ դեպքերում, և այլն։ Առաջարկություն։ Հակասությունները այնքան շատ են, որ թերևս ավելի արդյունավետ կլինի կամ ընհանրապես ՊՄԳ-ի վրա չտարածել Գնումների մասին օրենքը, այս դեպքում ՊՄԳ գնման բոլոր ընթացակարգերը պետք է սահմանվեն ՊՄԳ օրենքով կամ ՊՄԳ օրենքը ներառել Գնումների մասին օրենքում որպես առանձին բաժին, այս դեպքում Գնումների մասին օրենքում պետք նաև կատարվեն այլ փոփոխություններ, առավել կարևոր է ՊՄԳ առանձնահատկությունները հաշվի առնող գնումների ընթացակարգի սահմանումը։

07.03.2018

7.Օրենքի նախագծի հոդված 10-ը, սահմանելով, ՊՄԳ իրականացման վերաբերյալ որոշման բովանդակությունը, չի սահմանում նույն որոշմամբ կարգավորման ենթակա հանրային գործընկերոջ այլ պարտավորությունները մասնավոր գործընկերոջ նկատմամբ, բացի ֆինանսական պարտավորությունից, ինչպես նաև չի սահմանում, որ նույն որոշում պետք է սահմանի կողմերի միջև ռիսկերի բաշխումը:

07.03.2018

9. Օրենքի նախագծի 11-րդ հոդվածի 4-րդ մասում խոսվում է նրա մասին, որ կառավարությունը «պետք է կազմի սեփական նախաձեռնությամբ ներկայացվող առաջարկների մերժման համար հիմք հանդիսացող հանգամանքների ամբողջական ցանկ», ընդ որում, Օրենքը չի սահմանում, թե ինչ սկզբունքներով կամ չափանիշ¬ներով պետք է ղեկավարվի ՀՀ Կառավարությունը նշված հիմքերը սահմանելիս, ինչի արդյունքում Օրենքը չի բացառում կամայականությունները, չի ապահովում իրա-վական ակնկալիքների կանխատեսելիությունը և բարձրացնում է կոռուպցիոն ռիս-կերի հավանականությունը:

project.sentences.see_more
home.european_union.image_alt
home.european_union.text